måndag 24 november 2008

Morgonkaffe

Oh det finns ingen känsla som är så skön som den då man har tid i överflöd.
Vaknade för en halvtimme sen slog på kaffekokaren gick ut på balkongen och drack en kopp kaffe till melodin och beatsen av The Groove of Tao med Brand new Delhi. Fortfarande en timme tills skolan börjar. Skall ta och göra i ordning en liten frukost åt mig nu.

Väldigt avslappnande skoldag förövrigt, börjar med en timme i kemilabbet och fortsätter sedan med matematik med lunchpaus. Förstås är det ju ett matteprov det handlar om men det är mycket skönare att skriva provet i takt med musiken istället för att lyssna på lärarens verkligen "nödvändiga" regler och resten av klassens pladdrande. Skoldagen slutar halv 3 så jag har skola i 2 och en halv timme då vi räknar bort rasterna. antagligen kommer jag sluta lite tidigare fö jag är nog endå ganska så hejsan svejsan på matematik.

Idag kommer jag att köpa en digikamera, jag lovar!

Kommer att fota min senaste målning bland annat och den blev jag verkligen sjukt nöjd över.
Namngav den till "Medusa" för vattenfärgen i den påminner på nåt sätt om en manet.
Vattenfärgen är salamandergrön som jag själv kallar den och via det kan också förknippas med Medusa i den grekiska mytologin. (ni vet hon med hår av ormar, tror det är en peruk!)

Så om dagen har börjat så här bra så måste den ju också sluta på plussidan av humöret.
Nu går jag och äter frukost och sen drar jag mig till skolan. Troligtvis kommer jag också skriva ett till inlägg senare ikväll där jag publicerar bilder av mina tavlor.

2 kommentarer:

Cheryllis sa...

superhärli text! du skriver så smooth, man blir helt på humör att relaxa å typ fika å ta de chill me nån bra kompis, bara snacka.
KOMPLIMANG!<3

- sa...

Tack :)